torsdag 12 februari 2009

Det gick bra

Det gick hur bra som helst att spela upp intervjun för dom andra. Jag tyckte inte det var ett dugg hemskt att se eller höra sig själv. Och jag märkte att jag inte pratar så mycket norrländska som jag tror, haha!!! Eller så är det för att jag försöker skärpa till mig och prata "rikssvenska"! I såna där sammanhang känns det bättre att exempelvis säga "veckor" istället för "vecker" som man ofta gör. Men det finns vissa saker jag bara inte kan säga även fast jag vet att det är korrekt svenska - ex "Jag såg honom". Det känns så främmande att säga så. "Jag såg han" blir det då istället, även fast jag vet att det är fel. Dock säger jag "Jag såg henne" istället för "Jag såg hon". Jag vet inte varför men det känns mer rätt på tungan! Och jag ska vara medlem i Anonyma språkpoliser på facebook! Om dom får veta att jag inte kan säga "honom" så blir jag väl utesluten! hehe.... :D

Jaja, har inte mycket annat att förtälja än att jag är mycket nöjd med min insats, och skäms inte det minsta för att säga det. Dom andra kanske tyckte att jag var skitdålig, men det är ju faktiskt min egen syn på mig själv som jag måste leva med varje dag. Så då är det väl lika bra att man gillar den?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med dig.Ialla fall tror jag inte att du varit dålig.Man kan inte vara det när man är medveten om sig själv. Och det känns att du är självmedveten.

Anonym sa...

Åh tack!