söndag 15 februari 2009

Just i denna stund trivs jag

Jag satt nu på sängkanten och slängde lite blickar omkring mig i mitt lilla rum. Och det slog mig att jag har precis allt jag behöver. Och då menar jag inte bara materiellt, jag menar även den känslan som talar om för mig att jag trivs med tillvaron just denna stund kl 08.34 den 15 februari 2009. Skitsamma hur jag kände igår, och skitsamma hur jag känner imorgon, det är ju nu jag lever.
Det var längesen den här trivselkänslan infann sig. Jag minns inte ens när det hände sist. Och även om den så varar i bara några minuter ska jag alltid komma ihåg att den fanns här hos mig och att den kommer infinna sig igen. Det spelar ingen roll när, för jag vet att det kommer hända. Och den vetskapen ska hjälpa mig genom de kamper som jag utkämpar varje dag. Och varje dag ska jag gå segrande ur striden.

Inga kommentarer: