tisdag 17 februari 2009

Funderingar efter gårdagen

Igår gjorde vi ett självbildstest och det var intressant. Min blev positiv, inte helt oväntat från min sida. Vi gjorde samma test när vi just börjat utbildningen och det hade varit kul att jämföra men jag vet inte vart jag har det papperet. Men sparat det nånstans, det vet jag att jag har. Jag skulle i alla fall tro att gårdagens resultat var mer positivt än det var för mer än två år sedan. För att inte tala om hur stora skillnaderna skulle ha varit om jag hade gjort det här testet på gymnasiet. Jag skulle tro att bilden skulle ha varit likadan symmetriskt sett, fast åt andra hållet. Vilket leder till att jag idag är rätt så nöjd. Men som sagt - det var inte någon större överraskning.
Idag kl 13.00 ska jag på jobbintervju! Det är mycket som talar för att det blir jobb i umeå denna sommar! Och det är väldigt nymodigt eftersom jag har tillbringat alla de 24 senaste somrarna hemma i Berghamn City. Så då är det väl på tiden att den 25 blir en brytpunkt. Det känns bra men lite pirrigt.
Ska snart dra iväg till psykologmottagningen och greja med lite papper inför klientintervjun på torsdag ska bli så kul! Dock ser man inte framemot att lämna den 24-gradiga värmen inomhus till förmån för den 24-gradiga kylan utomhus. Men man har väl vant sig vid det här laget. Igår var det 18 grader när jag gick till skolan och jag tyckte knappt att det var kallt alls. Nu har man ju blivit så van att om man skulle ha 10 minus tycker jag att det är rena rama våren!
Hursomhelst.
Jag har i alla fall bestämt mig för att denna dag ska bli bättre än igår. Det kommer den att blir för det har jag lovat mig själv.

Inga kommentarer: