söndag 22 februari 2009

Nu är det nog!

Hur mycket skit ska man behöva bli utsatt för av en bussvärdinna egentligen? Jag skrev för några veckor sen om den där hemska otrevliga människan som jobbar på linje 100. Idag råkade jag ut för henne igen men denna gång gick hon över gränsen! Ni kan aldrig gissa vad hon gjorde! Men det ska jag tala om; hon anklagade mig för att i princip ha ett stulet bank- och körkort! Jag skulle betala med mitt visa, och då skulle hon se på legget. Men det var tydligen för besvärligt att läsa personnumret själv så hon beordrade mig att säga mitt personnummer. I samma veva råkar jag slänga en blick på mitt eget körkort och då säger den nedrans kärringen: "Är det inte ditt kort eller eftersom du måste kolla på det för att kunna ditt eget personnummer!". Och jag ljuger inte! Som tur var hade jag ett svar på tungan å sa att det definitivt visst var mitt kort och att jag kunde visa det om det skulle vara så. Men nehej tack det behövdes inte! Och innan allt detta hade hon skällt ut de stackars passagerare som var på väg att lägga in sina väskor i bagaget: INGA VÄSKOR I BAGAGET! skrek hon med ett fruktansvärt oförskämt tonfall.
Allvarligt talat funderar jag på att gå vidare med detta. Att håna passagerarna och komma med allvarliga anklagelser kan inte vara lagligt. Så du som visste vem hon var när jag skrev om det här sist: du råkar inte veta nåt namn eller så på den hemska människan? För om du har det och är villig att dela med dig skulle det vara betydligt enklare att anmäla ett klagomål.

Inga kommentarer: