lördag 18 april 2009

Balladen om K

Just den låten med Björn Afzelius lyssnar jag på nu. En återkommande textrad under hela låten är "Jag är inte sjuk, inte sjuk". Så tänker jag idag, fast kanske mer "Jag har inte ont i huvet, inte ont i huvet". Kanske inte så poetiskt och vackert men jag försöker intala mig att det är sant. För att peppa mig själv att orka jobba i ett dygn måste jag vara på topp. Eller åtminstone inte vara värkdrabbad.
Därför håller jag mig igång hela tiden, vädrar täcken och filtar och bäddar rent. Plockar undan på skrivbordet. Kanske dra ett varv med dammsugaren. Eventuellt en kort prommis.
I alla fall ska jag ägna lediga stunder på jobbet att börja läsa en av KBT-böckerna och en bok jag köpte på bokrean som handlar om Egyptens hieroglyfer. Det är så sjukt spännande. Jag måste bara åka till egypten nån gång!
Jaja. Hursomhelst. Nu ska jag hittepå nåt. Äta lite fil och müsli kanske....

Inga kommentarer: