tisdag 21 april 2009

Cirkeln går runt, runt

Sov länge idag för att vara jag (9.00). Vaknade med pain in the head som vanligt. Skit också. Kom på att jag sovit över tvättiden, eller åtminstone en bra bit in i den. Men ingen hade tagit maskinen som tur var. Så nu tvättar jag en maskin.
Igår eftermiddag hade jag ont hela tiden. Jag vette sjutton hur detta ska bli. Jag orkar inte med denna huvudvärk som suger all energi från mig varendaste dag. Men jag ska kämpa emot den så mycket jag bara kan.

Idag ska jag sitta på skolan och läsa om KBT. Det är så kul! Men än så länge har jag psykodynaminsk teori närmare hjärtat! Kanske ´har det ändrats till dess att denna kurs är slut, det återstår att se.
I alla fall var filmen igår ganska kass, objektifierande och sexistisk kom vi fram till. Men det var ändå bra att man lyckades hitta på nått på en annars trist måndagkväll.

Och det enda jag har kvar att skriva om nu är en sak jag funderat på några veckor. Och det handlar om min osynlige/hemlige/anonyma vän. Har du övergett mig? Och isf varför? Jag är lite undrande...

Inga kommentarer: