onsdag 8 april 2009

En kass bloggdag

Nu när jag är hemma har min blogginspiration försvunnit. Jag tror det beror på att den här datorn är skitdålig och långsam och att jag spenderat hela dagen under en filt med en massa böcker. Så när man slänger av sig filten fryser man ännu mer. Det är bara 19 grader varmt inne i huset, även fast värmen är på. Skitkallt är det. Har dubbla tröjor och halsduk på mig den hjälper inte. Det låter väl som om jag befinner mig på nordpolen eller nåt!

I alla fall var vi in till kramfors idag och jag och syrran gick på bibblan. Konstigt men jag gillar kramfors bibliotek jättemycket även fast det är så litet i jämförelse med vad jag är van. Men i alla fall så fastnade jag framför en hylla med utgallrade böcker som såldes för bara några kronor styck och jag gick därifrån med inte mindre äm fem fynd! Tre kriminalare, en Isabel Allende och en bok i organisationsteori! Dessvärre inga psykologiböcker men det hade väl varit alltför bra för att vara sant. 20 spänn fattigare blev jag och inte kan jag påstå att jag sörjer över det!
Problemet blir bara hur jag ska lyckas få med mig dom till umeå....

Annars har jag pluggat hela eftermiddagen, eller i alla fall så mycket min nacke har tillåtit. Som vanligt tycker jag att jag inte har hunnit med nånting och följaktligen blir jag frustrerad och stressad. Inte blir det bättre av huvudvärken och det faktum att jag inte rört mig på hela dan heller.
Jag har inte direkt hunnit reflektera så mycket över gårdagen som jag hade önskat, men det ligger hela tiden och gnager i bakhuvet. Kanske på ett mindre medvetet plan, vad vet jag. Jag tänker särskilt på några ord som fick mig att börja fundera väldigt mycket. Att se saker på nya sätt. Kanske på såna sätt som gör att allting blir upp och ner helt plötsligt. För så känns det inom mig nu. Upp och ner. Men jag tror det är på ett bra sätt.

Inga kommentarer: