lördag 18 april 2009

Lata jag

Det har fortfarande inte blivit nån promenad, vilket betyder att det inte blir nån heller idag heller. Så här sitter jag och dricker kaffe och ska snart äta makaroner. Och just ja; jag måste hämta tvätten också. Hade turen att få en ledig maskin, känns bra att få hela högen tvättad för jag gillar inte samla tvätt.
Gott kaffe gjorde jag nu iaf, hoppas det verkar lite uppiggande. Men konstigt nog känner jag mig ganska alert även fast jag vet att jag ska jobba kväll. På mitt förra jobb var jag alltid så fruktansvärt trött innan jag skulle åka. Det måste ha berott på den låga grad av trivsel jag kände där. Nu känns det helt annorlunda. Att jobba ett dygn känns inte som ett mount everest, vilket fem timmar på det gamla jobbet kunde göra. Knepigt hur det kan bli. Jag är bara så förbaskat glad att jag fick jobb här och inte hemma. Jag hade aldrig klarat av att vara hemma i tre månader. Jag vill knappt vara hemma en vecka. Som det verkar ska jag nog vara hemma två veckor efter att skolan slutat fram till midsommar, då jag börjar jobba. Och tro mig; det räcker. Och jag vill helt klart jobba midsommar, jag hoppas på att få jobba dygn då... :P

Förresten så har jag börjat med en KBT-bok (kunde inte låta bli!) och det är jättekul läsning. Och dessutom är tre böcker av fyra på svenska! Har nog aldrig hänt. Oftast är ingen på svenska. På PDT-momentet var en av tre böcker på svenska. Men jag läser gärna på engelska. Jag tror många blir avskräckta inför att börja plugga pga att så mycket litteratur är på engelska. Men jag tycker inte att det är nåt problem alls. Man kommer väldigt fort in i det, och eftersom man kontinuerligt har kursböcker på engelska så underhåller man hela tiden kunskaperna. Så låt inte det stoppa dig från att plugga!

Nu kommer snart frida hit och då ska hon få sin födelsedagspresent av mig. Sen måste jag verkligen hämta tvätten annars kommer jag glömma den i tvättstugan....

Inga kommentarer: