onsdag 15 april 2009

Less, lessare, jag

Nu ska jag komma med ett tips som alltid funkar för mig när man pluggar till en tenta. När du känner att du vill spy/kasta/trampa på/valfritt på böckerna då är du redo. Bättre än så kommer du aldrig kunna materialet. För mig brukar det också vara så att om jag känner att jag inte kan nånting dagen innan tentan så kan jag allting. Detta lärde jag mig när jag först började plugga -historia den gången. Var helt säker på att jag verkligen inte kunde ett smack, men när jag satt där kom alla de intryckta faktakunskaperna seglande och fäste sig på papperet. Och sedan dess har det varit samma visa vid varje tenta. Jag kan ingenting och pluggar nada dagen innan men när jag sitter kan jag mycket, mycket mer än jag tror. Och denna tenta är inte ett dugg annorlunda.

Inga kommentarer: