onsdag 15 april 2009

Ska jag få dom där lyckominuterna idag?

Idag har jag som mål att vara lycklig flera minuter precis som igår. Solen skiner även idag men jag tror det är lite kyligare. Men ändå ska jag försöka. Jag ska verkligen det.
Även fast klockan bara är knappt åtta så har jag redan haft några sådana minuter. Morgonkaffet som intogs framför nyhetsmorgon med några korsord i knät. Att vinkla upp persiennerna och titta ut på ett vårigt umeå. Min egen stad. För nu är umeå min stad. Berghamn kommer alltid finnas i mitt hjärta men på ett mer distanserat sätt. Vi är lite som två vänner som tappat kontakten och inte längre känner varandra, Berghamn och jag. Men det är faktiskt okej - man växer ifrån även sina barndomsvänner. Det är ett fenomen jag är välbekant med.
I alla fall. Det är som det är som Håkan Nessers karaktärer brukar säga.
Nu ska jag göra mig i ordning för att så småningom dra iväg till UB. Och just det ja; jag ska jobba till helgen! Tjoohoo!

Inga kommentarer: