onsdag 8 april 2009

Pain in the head

Så börjar denna dag, med den vanliga värken. Och alla böcker och papper ligger på min säng och hånler mot mig. Jag försöker att inte bry mig. Det finns viktigare saker. Idag blir det inte nån läsning förrän på eftermiddan och kvällen.
Ska iväg en tur till Kramfors city och låna lite böcker på bibblan och fika med fia och mamma.
Jag har varit hemma mindre än ett dygn och jag känner redan den där känslan som jag visste skulle komma. Min vilja blir mindre stark, målmedvetenheten dalar. Det sitter i väggarna, jag blir inte kvitt det.
Efter gårdagen är jag i alla fall glad. Jag försöker tänka på det. Men hur jag ska lyckas behålla viljan tills på måndag vet jag inte. Tack och lov att jag inte ska vara hemma i sommar - jag ser framemot att börja på mitt nya jobb och få vara ifred i min lilla lya. För när jag är hemma känner jag att jag glider in i en roll som jag inte gillar. Jag blir någon jag inte vill vara. Någon som är väldigt olik den person jag egentligen är. Kanske är det för att jag förväntas vara på ett speciellt sätt när jag är här. Jag gillar inte mitt gamla jag - men här känner jag att jag omvandlas till det där gamla. Men det har varit! Det är överspelat, för längesen. Så idag ska jag kämpa för att behålla det själv som jag gillar. Jag ska samla styrka och jag ska slåss för att vinna.

Inga kommentarer: