måndag 6 april 2009

En lite rolig sak

Det har varit en lång dag, började vid nio och slutade lite före fem. Tur att det har hänt lite roliga saker iaf. Och att det snart är dags för några dagars ledighet. Om man nu kan kalla det ledighet att plugga till en tenta.
Var på en tjaffsig praktik-info, men hade kunnat låta bli med facit i hand. Det blev lite bråk om förturer mm. Jag orkade inte bry mig för det berör inte mig. Jag fick ett nummer jättelångt ner på lottningslistan så jag blir glad om jag får en praktikplats. det gör mig inte så mycket vart jag hamnar.
Jomen visst, som man säger.
Vi såg en film idag. Ordinary people. Den var bra, men vi fick inte se slutet! Snacka om antiklimax när läraren deklarerade att vi skulle sluta! Var kanske 10 minuter kvar av filmen. Knäppt.
I alla fall porträtterades en mycket okonventionell terapeut där, och det fick mig att börja tänka litegrann kring det där med ens framtida yrkesroll. Hur gör man för att vara bekväm i denna knepiga situation? Jag tänker mig att man måste göra det som känns rätt. Äktheten måste alltid ligga till grund för allt man gör. Man måste tro på sig själv, hur ska annars nån annan kunna göra det? Jag ska låta denna fundering ligga och gro lite i bakhuvet för det är alltid värdefullt att reflektera kring.
Imorgon blir det att åka hem. Ni vet ju hur jag alltid känner inför det så jag besparar er denna klagan (för den här gången iaf!).

Och till sist:
Min hemlige vän: jag har bestämt mig för att lita på ditt ord. Du säger att du är pålitlig. Och jag kan se på dig att du är äkta.
Om du vill prata utanför denna blogg har jag en mejladress. vego-erika@hotmail.com
Du kan ju fortfarande vara namnlös om du vill. Och bara för att jag nu är 99% säker på vem du är så tycker jag inte att denna vänskap är mindre spännande för det.

Inga kommentarer: