torsdag 2 april 2009

Förvandlingen?

Igår såg jag en skalbagge som klättrade på väggen i mitt rum. Och jag kom att tänka på den bok som jag har försökt hitta på bibblan - Förvandlingen av Kafka. Den verkar rolig. Men kanske mest av allt en viktig betraktelse. Den var utlånad så jag fick inte tag på den. Syrran har läst den och då bläddrade jag i den och tänkte att jag skulle läsa den i framtiden. Det känns som nu är framtiden. Imorse såg jag samma skalbagge igen, denna gång satt den mitt i skarven mellan väggen och taket och då blev jag påmind igen. Det känns så konstigt att en författare kan skriva en så knäpp historia, och vara så känd. Kanske menar jag egentligen att det verkar för enkelt. Det känns som vem som helst hade kunnat skriva en sån historia. Men jag får väl vänta med att uttala mig tills jag har läst den. Återkommer således.

Och till dig:
Om du inte märkte det försökte jag få dig att visa någon sorts reaktion. Kanske såg jag en. Om jag vet vem du är kommer du sluta att skriva och vara min "vän" då? Tänk om jag bara kommer fram och knackar dig på axeln? Vad skulle du göra? Skulle du vilja att jag gjorde det?

Det var allt för den här gången.

Inga kommentarer: