tisdag 19 maj 2009

Att försöka bromsa en snöboll som satts i rullning

Det är sen kväll för att vara mig. Kom just hem. Har suttit i vad som känns som en evighet för att försöka formulera vad det är jag vill skriva. Jag vet att det är nåt, men jag hittar inte orden.
I brist på annat får rubriken fungera som nån slags symbol för det jag menar. Det som jag försöker förhindra men bejaka samtidigt. Att snöbollen äntligen har börjat rulla, som jag har väntat. Men samtidigt vill jag bromsa, säga stopp. Jag hade inte kunnat vara mer ambivalent inför det. Jag vill, men jag vill inte. Att lösa detta dilemma är omöjligt. Eller åtminstone tycks det så.
Som ni märker så väljer jag också ambivalenta och symboliska ord när jag beskriver detta. Denna rullande boll kan tolkas på flera sätt, och kanske förstår ni vad jag menar eller så gör ni inte det. Hursomhelst så väljer jag att uttrycka mig så tills vidare. Om du undrar vad jag menar så fråga. Det är möjligt att jag svarar.

Inga kommentarer: