lördag 16 maj 2009

Mina första två patienter

Japp, kön till min framtida psykologmottagning börjar redan ta form! När jag var ute på promenad gick jag förbi ett av husen i byn där det satt två äldre invånare i 60-årsåldern. Dom nöjer sig aldrig med att bara säga hej utan ska alltid säga nåt skämtsamt. Så dom frågade om jag kunde ta hand om dom när jag var färdigutbildad och det lovade jag att jag skulle göra! Så där har jag mina första klienter.
Kanske ska jag tillägga att en av dom anlitade mig (väldigt seriöst naturligtvis) att ställa upp som krogchaffis när jag hade tagit körkort. Absolut lovade jag. Och nu har det gått sju år och hittills har jag aldrig ställts till svars för detta löfte (som tur är!). Men det var lite kul ändå.

Jo det var väl det jag hade att förtälja denna tidiga lördagsafton. Nu ska jag dricka välling, äta skorpor och vänta på eurovision song contest!

Inga kommentarer: