fredag 8 maj 2009

Jag vilar mig i form

Jag vet inte vart den här dagen har tagit vägen. Jag vet inte vad jag har gjort idag. Förutom att gäspa och ha värk (jo den är tillbaka).
Så nu vilar jag mig i form ikväll för att orka jobba imorgon. Just jobbet är ingen fara, för det är skolan jag är less på. Allt bara snurrar i skallen. Jag brukar alltid ha kontroll, men nu har jag tappat den. Men även det måste jag lära mig att hantera. Man kan inte alltid kräva att man ska ta sig lätt över alla hinder. Ibland måste man stanna och fundera, och det är nog det jag har gjort. Jag måste lära mig att det inte är hela världen. Det är alltså så här det känns att inte ha kontroll på alla delar i livet. På ett sätt är det skönt för helt plötsligt sänker jag kraven på mig själv. Och det känns som en befrielse.

Inga kommentarer: