onsdag 20 maj 2009

Något som inte finns

Undra hur många saker man känner på en dag. Sådana känslor man kan identifiera och såna som bara finns där utan att man kan sätta ord på dom. Vissa hävdar att känslor inte finns för att man inte kan se dom. I så fall tycker jag att det är mycket märkligt att något som inte finns kan göra mig så ledsen. Eller glad för den delen. Eller vad som helst annat. You name it, I feel it.
Jag tror på känslorna och därför känner jag dom, det är min övertygelse. Och eftersom jag tror på dom så uppmärksammar jag dom, söker efter dom. Ibland känner jag saker men frågar mig varför. Ibland känner jag inte det jag vill känna och då frågar jag mig också varför. Ibland tycker jag inte att jag känner nånting alls, även fast jag vill.
Ja ni. Det här kan nog sluta hur som helst!
Men jag tror på känslan även fast den inte syns. Inte med ögat i alla fall.
Jag tror på många saker jag inte sett. Och på många saker jag inte känt heller för delen. Men ändå vet jag att dom finns. Det måste dom.

Inga kommentarer: