torsdag 21 maj 2009

Inlägg nummer 601

Jag såg precis att detta är mitt 601:a inlägg i denna blogg. Det trodde jag inte när jag började blogga nån gång i juni 2007. Jag trodde knappast att jag fortfarande skulle hålla på med bloggandet nästan exakt två år senare. Men här är jag nu.

Imorse körde jag ett motivationsstärkande tankeexperiment med mig själv i alla fall. Jag försökte ställa ett ultimatum till mig själv. Kravet var att jag skulle ge mig sjutton på att klara av denna sista tenta och arbete utan rest eller omtenta. Om jag inte ger mig sjutton på det ska jag försöka minska en konsekvens som jag inte vill bli av med. Vilken denna konsekvens som ska borttagas är har jag inte riktigt fastställt än, men det ska vara något som svider ordentligt tt bli av med. Som kaffe. Eller mina promenader. Eller CSI, Grey's anatomy, Desperate Housewives eller Criminal Minds (dvs mina älskade serier). Inget av detta vill jag bli av med. Så är det bara att köra järnet med allting och hoppas att man orkar.
Nu ska jag dessutom jobba i tre dagar framöver så då gäller det att inte vara alltför trött ocg energilös. Undra förresten om man kan motivera sig till energi med samma medel....? Som att om jag inte ger man fan på att jag har energi så blir jag också av med någon önskad konsekvens... ? Detta kräver en stunds fundrationer.
I alla fall så har min motivationsträning idag redan haft verkan. Jag gav mig den på imorse att jag skulle ha ett utkast till genusarbetet klart innan dagen var slut. Och nu är klockan inte ens fyra och jag har redan uppnått målet! Ska man fira med lite kaffe kanske....?

Inga kommentarer: