lördag 16 maj 2009

Upp på berget

Tidigare gick jag en liten tur och på vägen hem så klättrade jag upp på tv-mast berget. Vad är det undrar du? Jo det är ett litet men ganska högt berg här hemma som jag har gått förbi nästan varje dag i hela mitt liv men aldrig varit uppe på. Dessutom är det en enormt lång tv-mast längst upp som man ser från hela byn men som jag aldrig sett på nära håll. Förrän idag! Nu är den tv-masten inte i funktion pga av digitaliseringen men den står kvar än iaf. Hur som helst måste jag gå dit fler gånger, men troligtvis blir det inte mer under denna hemmavistelse.

Under tiden jag befann mig på denna promenad så fick jag ett sms, som skickats igår men som inte kommit fram pga av dålig täckning. Ett långt sms som jag berördes djupt av. Om du läser detta så tackar jag dig än en gång.

Resten av dagen kommer gå åt till ännu en promenad, pluggandet har jag gett upp. Det går inte att koncentrera sig.
Jag ska istället försöka samla kraft inför de sista pluggveckorna, hitta de sista reservdepåerna och den sista gnuttan motivation för att klara denna sista tenta och det arbete vi ska börja med på måndag. Sedan blir det arbete största delen av sommaren, vilket jag för första gången inte känner fullständig avsky inför. En särdeles ny känsla för mig. Ut med det gamla och in med det nya. Jag känner att det nya är bättre. Nog för att jag har lärt mig av det gamla men jag har fått betala dyrt för det. Och jag är glad att det äntligen är över.

Inga kommentarer: