lördag 30 maj 2009

Kan det bli bättre än så här?

Egentligen så är nog det här så bra som det kan bli just nu. Jag tror faktiskt det. 4 dagar kvar till sommarlov och halva utbildningen är avverkad. En lång sommar väntar. Ett jobb som jag trivs med väntar. En massa bra böcker väntar på att läsas. Jag har mycket framför mig som jag ser framemot. Kanske vissa saker mer än andra. Förhoppningar som kan infrias. Drömmar att drömma. Drömmar som kan förverkligas. Det är så mycket spännande saker som kan hända. Jag tror aldrig jag har känt mig så här förväntansfull inför en sommar. Kanske är det för att jag för första gången inte känner avsky inför det som ska komma. Inget gummiband som försöker dra mig tillbaka så fort jag går lite utanför min trygghetszon. Jag hade ingen aning om att det var så här det kändes att ha så många möjligheter.
Det är bara en enda grej jag saknar. Närheten. Men det ska nog kunna lösa sig. Nån gång.

Inga kommentarer: