måndag 18 maj 2009

Beteendeexperiment? Ja varför inte...

Jag tror att jag ska ägna mig åt lite beteendeexperimenterande i veckan! Men jag vet inte hur jag ska våga. Men jag måste! Jag ska försöka peppa mig själv till att göra nåt som jag hela tiden intalat mig inte är "min grej". Men kanske kan det bli...!? Bara jag tänker på det blir jag så nervös att jag inte kan plugga...
Men hursomhelst. Jag har börjat lära mig att tunnelseende inte är så kul, det är mycket roligare att se sig omkring.
Så här tänker jag mig att det skulle gå till i alla fall: (från Mörch & Rosenberg, 2006)

1. Situation som du gärna vill bli bättre på att hantera:
Prata med nån som jag tycker om.

2. Förutsägelse:
Jag kommer att säga nåt dumt och ångra att jag ens försökte.

3. Beteendeexperiment:
Komma på nåt att säga vid nästa tillfälle (eller åtminstone göra ett försök på facebook eller telefon/sms...)

4. Vad hände?
Jag återkommer när experimentet är genomfört... :D

5. Bedömning (vad utfallet säger om förutsägelsen):
Jag återkommer med det också...

Huvva va nervös jag blir nu. Nu måste jag ju göra det eftersom det är "offentligt", men det är nog därför jag skriver det här också - så att jag verkligen genomför det.... hehehe

Inga kommentarer: