fredag 1 maj 2009

Köpstopp maj ut

Japp det har min syster och jag bestämt att vi ska ha. Vi får inte köpa nånting onödigt och vi ska alltid fråga oss själva om vi verkligen vill ha och behöver det vi vill köpa. Mat är tillåtet, och bussåkning till jobbet (för min del). Och sånt vi behöver till skolan eller om tårna börjar sticka ut ur skorna får vi köpa skor. För min del har det gått skitbra för jag sparar massor med pengar och det gör hon också. Vi startade lite tidigare med detta så vi har väl hållit på en dryg vecka redan och kommit in i det hela. Det går nog bra för oss båda. Och man inser fort att det finns så mycket som man faktiskt inte behöver! Denna konsumtion som vi ägnar oss åt i denna del av världen är ju katastrofal. Och så onödig. Vi klarar ju oss lika bra ända. Så det så.

2 kommentarer:

Josefin sa...

Väldigt bra initiativ! :)

erika sa...

tack josefin! :P